zaterdag 29 december 2018

Drukte rond de kerstdagen...

Zo rond de kerstdagen is er altijd van alles en nog wat te doen.
De kerstkaarten moeten de deur uit.
Of ze op tijd aankomen is altijd spannend.
Mijn vriendin en ik maken al jaren een persoonlijk kerstcadeautje voor elkaar.
Vorige week kwam ze gezellig langs om het zelf af te geven.
En kon ik mijn cadeautje ook aan haar geven.


Dit jaar had ik een ster van quiltstofjes gemaakt.


Ik kreeg deze mooie gehaakte sterren voor in de kerstboom van haar.
In suikerwater stijf gemaakt.


De dag na haar bezoek hadden we de laatste bee van dit jaar.
En aangezien ik nu kan haken moest ik dat natuurlijk aan iedereen laten zien.


Voor allemaal een sleutelhanger met een gelukspoppetje.


Hier liggen ze allemaal bij elkaar.


Tijdens de bee een begin gemaakt van een blokje van De Witte Swaen.
Teveel gekletst dus thuis afgemaakt.

In onze postzegeltuin hadden we een vreemde vogel.





Deze jonge sperwer had trek in onze musjes en meesjes.
Heb niet gezien of het gelukt is om er eentje te vangen.
Er was in ieder geval heel veel paniek tussen de kleine gevleugelde vrienden.


En als je eenmaal weet hoe je een knuffel kan haken dan wil je meer.
Op internet vond ik bij de Kreafabriek, Boaz een super leuk gehaakt rendier.
Bijna klaar dus in een volgend blogje komt hij vast in het echt...

10 opmerkingen:

  1. Wat bijzonder, zo'n sperwer in de tuin en je hebt hem ook mooi op de foto gekregen. De ster van quiltstofjes vind ik heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Piep wat een leuke sleutelhangers, en he kerststerren ook al zo mooi!
    Fijne feestdagen meid knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kerstcadeautjes. Leuk dat jullie dit doen. De ster vind ik ook erg mooi. Een sperwer hebben wij nog nooit in de tuin gehad gelukkig. Fijne jaarwisseling en een mooi 2019.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie handgemaakte kerstcadeautjes hebben jullie elkaar gegeven Marguerite. Echte koester-cadeautjes. Wat zijn je gelukspoppetjes leuk geworden en ik ben nu al benieuwd naar je rendier ;P
    Dank je wel voor alle inspiratie het afgelopen jaar en alvast een fijne jaarwisseling gewenst.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk geworden die sleutelhangers.
    Ik vind het wel knap dat je als beginnende haakster al aan een knuffel begint. Best moeilijk met veel meerderen en minderen denk ik.
    Hij wordt vast heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nu ook in de greep van het haken? Alle handwerken is eigenlijk wel leuk. Goede jaarwisseling!🎆🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt meteen de smaak te pakken. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knap hoor dat je haken kunt! En die sperwer...... wat een enge vogel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt de slag van het haken goed te pakken! Knap hoor, die sleutelhangers en weer zo'n nieuw beest in de maak. De sperwer is prachtig maar niet leuk als hij musjes vangt.....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk allemaal! Wij hebben soms ook zo'n sperwer...niet zo weg van. :) Fijne jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen