zondag 6 januari 2019

Het nieuwe jaar...

Het nieuwe jaar is alweer een paar dagen oud.
Zo leef je naar de feestdagen toe en voor je er erg in hebt begint het normale leven weer.
Nog één dagje helemaal niks.
Nou niks?
Klussen, puin ruimen, eten maken, alles gaat gewoon door natuurlijk.


Boaz het rendiertje heb ik vlak na de kerst afgekregen.


Boaz heeft zo'n lief koppie.


Zie ze hier eens gezellig samen zitten.


Oudste dochter is gek op konijntjes.
Voor haar heb ik dit lieve konijntje gehaakt.


Ons zeilmeisje heeft haar badmuts in de wilgen gehangen en zit nu op paardrijles.
Voor haar heb ik dit paardje gehaakt.


Precies op 1 januari trokken er nieuwe huurders in ons nestkastje.
Hoop dat de inrichting en tuin ze bevalt..


Ons duivenechtpaar heeft niet van die strenge eisen.
Van mij mogen ze hier blijven.

Aan goede voornemens doe ik zelf nooit.
Wel ga ik mijn best doen dit jaar wat meer boeken te lezen.
Lukt tot nu toe al aardig.
Heb al twee boeken uit.

Irene in het atelier gaf op haar blog een boekentip.
'Opeens ganzenvader'.
Ons zeilmeisje wil ooit een eigen eendje, dus we kunnen wel wat informatie gebruiken over hoe je een eend/gans opvoed.
Boek meteen in de bieb opgehaald en in één adem uitgelezen.
Irene bedankt voor deze tip.
Het is een super leuk boek.
Een echte aanrader.

10 opmerkingen:

  1. Wat zijn je haaksels mooi geworden !
    Ik heb gisteravond het eerste boek uitgekregen, dus ik ga even op zoek naar een volgende ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het gaat erg goed met je haken, erg leuk. Bedankt voor je boekentip. Ga ik opzoeken. Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt de slag van het haken goed te pakken, erg leuk allemaal en wat een tempo! Meer lezen staat ook op m'n lijstje :-)
    Fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi je gehaakte beestjes, mijn dochter haakt ook veel van dit werk, vooral knuffel dieren.
    Lezen ja doe ik ook graag, er moesten meer uren zijn dan hé
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leukertjes heb je gehaakt. Voor volgend jaar kerst heb je die in ieder geval vast af. Ik ben benieuwd of de mezen aan gezinsuitbreiding gaan doen in jullie tuin.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent lekker bezig met haken. Er zijn zoveel leuke beestjes om te haken, dat je de rest van je leven vooruit kunt :-)
    Zeilmeisje op paardrijles???? Dat is vast alleen voor de winter, als het zomer wordt lokt vast de boot weer.
    De vogeltjes zijn er vroeg bij, maar het nestelen zal nog wel even duren, waarschijnlijk zoeken ze vast naar een huisje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een combinatie zeilen en paardrijden. Later wil ze een soort stacaravan midden in een weiland aan het water. Met paarden, geiten, varkens, eenden noem maar op om haar heen.

      Verwijderen
  7. Wat heb jij een leuke beestjes gehaakt! Echt mega knap! De aller beste wensen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Och, dat rendiertje.....wat een schatje! Leuk, dat mijn tip over het ganzenboek zo goed gevallen is. Je kijkt er nu heel anders naar!

    BeantwoordenVerwijderen