maandag 26 augustus 2019

Verkocht...

Toen op Facebook bij Knottenwol een foto voorbij kwam van deze mooie sjaal.
Was ik meteen verkocht.
Pakket van wol en patroon besteld.
Nu ben ik helemaal geen sjaaltjestype, ik kon dit gewoon niet weerstaan.


Mooie kleur, mooi patroon.


Nu bleek wel dat;
ik wel een patroon van tekening kan lezen.
Maar een patroon van tekst, moeilijk te begrijpen tekst, is totaal andere koek.
Daar kwam ik na 75 pennen breien achter.
Alles uithalen was de enige oplossing.


Na nog wel tien keer opnieuw te hebben gelezen is toch eindelijk het kwartje gevallen.
En gaat het gebreide ook op het origineel lijken.
Ga nu vrolijk verder.


De laatste week van de schoolvakanties is ook standaard de week van de Zwemvierdaagse.


Ons zeilmeisje heeft hem voor de tiende keer gezwommen.
Deze keer zwom haar vriend mee en mocht ik vanaf de kant meegenieten.

Bij de diverse quiltwinkels zie je de patronen van by Annie voorbij komen.


Ik was meteen verliefd op dit modelletje.
Heb hem meteen gekocht.
Op byannie.com zijn de diverse modellen te zien en er staan ook een paar gratis patronen op.
Die heb ik natuurlijk ook meteen uitgeprint.

Afgelopen weekend waren de combi zeilwedstrijden bij onze watersportvereniging in Makkum.
Een druk maar heel gezellig weekend bij ons in de haven.


Zo'n zestig eenmans bootjes met jeugd gingen voor diverse wedstrijden het water op.


Met genoeg begeleiding.
De meeste jeugd zeilt normaal niet op groot water.

Eigenlijk hadden we dit weekend helemaal geen tijd voor ontspanning op en rond het water.
Vrijdag hebben we de sleutel gekregen van ons nieuwe huis.


Dit stond op het aanrecht te wachten.
Gekregen van de vorige eigenaar.


Er moet een hoop gebeuren in en om het huis.
In ieder geval een hoop snoeiwerk.
Door het kleine gluurgaatje is al een beetje te zien hoe ons uitzicht gaat worden.

De komende tijd weinig tijd voor lapjes, draadjes, steekjes...

Ons huis is "VERKOCHT"

En we moeten er begin oktober uit.
Dus als jullie een tijd niks van me horen,
dan ben ik aan het inpakken, uitpakken, behang trekken, behang plakken, muren afbreken, muren opbouwen, vloerbedekking verwijderen en weer aanbrengen...

8 opmerkingen:

  1. Nog even wat ontspanning voor alle verhuisdrukte. Spannend hoor!
    Knap dat het je is gelukt het patroon te ontcijferen, Ik heb het geduld er niet voor. Het is een mooi patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Patronen lezen... ook helemaal niet mijn ding. Gelukkig heb je de smaak nu te pakken.
    Zo grappig dat wij quilters altijd verliefd worden!
    Huis verkocht, dat is heel fijn natuurlijk. Nu in het nieuwe huis aan het werk. Dat is altijd heel druk en met die warmte.... Natuurlijk ook het inpakken en uitzoeken van je spullen in het oude huis. Wat heeft een mens altijd veel!
    Wens je veel sterkte toe.
    Zie wel dat je straks een mooi uitzicht heb en een ruime tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een drukte, fijn dat jullie huis verkocht is. Sterkte met het klussen in het nieuwe huis. Je sjaar wordt heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Druk druk dus. Fijn dat het juis vetkocht is nu. Ziet er mooi uit zo op jet plaatje jullie nieuwe stek. Inderdaad is patroon lezen met alleen tekst best ingewikkeld. Succes met verhuizen en alles wat er bij komt. Groetnis. Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat de huizen gekocht/ verkocht zijn. Sterkte en succes met de verhuizing.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ben je met leuke dingen bezig en ook nog verhuizen. Met alles veel plezier en succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat jullie oude huis zo snel verkocht is, succes met de komende periode van verhuizen, opknappen en van een nieuwe huis een thuis maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Succes met alle verhuisdrukte. Mooi dat je dan nog even terug kunt denken aan al die gezellige dagen op , aan en in het water

    BeantwoordenVerwijderen