dinsdag 13 augustus 2019

Wie sturen kan...

Wie sturen kan, zeilt met elke wind.


Dat dacht de bemanning van deze bootjes ook.
Weer of geen weer, we vertrekken.


Het is geliefd type.
Een volgend bootje staat alweer op stapel.


Guutes Antieke Quilt hangt voor de laatste keer aan de kast.
Als de volgende rand er aan zit kan dit niet meer, dan is de kast te smal.


Ik leg haar ook nog maar even op de grond.


En ja hoor!
Dan zie je ineens dat twee dezelfde stofjes vlak bij elkaar zitten.
Heb er zo op gelet dat dat niet zou gebeuren??
Valt een ander vast niet op.
Laat het lekker zitten.


Donderdag met drie generaties naar de dierentuin, Aqua Zoo in Leeuwarden, geweest.

Het was warm en de heel veel dieren waren lui. 








Behalve deze.
Gelukkig zat er heel dik glas tussen.


Dit pinguïn jong schaamde zich voor zijn jas en vluchtte gauw zijn grot in.

De vlinderstruik bij oudste dochter doet waar hij voor gekocht is.
Er zitten heel veel vlinders op.




Op elke bloem zat er wel eentje of meer.

Ons zeilmeisje en haar vriend pasten, in verband met vakantie, op een poes.
Als beloning kregen ze dit muisje van hem.
Meer dood dan levend.
Eén druppel melk en het was weer tot leven gewekt.
En kon buiten weer los gelaten worden.


Ga nu aan het poetsen in huis.
Morgen hebben we weer kijkers.
Dan moet de boel er weer piek fijn uitzien...

3 opmerkingen:

  1. Wat wordt de Guutes mooi! En ach arm muisje.
    Ga je verhuizen? Succes met de verkoop.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De bootjes vind ik nog steeds zo schattig, misschien moet ik eens proberen om boten en water leuk te gaan vinden :-)
    Je quilt is nu zo groot dat op de foto gaan steeds moeilijker wordt. Daar heeft iedereen last van lees ik wel eens. Maar ze is heel mooi.
    Hahaha, twee dezelfde stofjes vlak bij elkaar terwijl je er zo op gelet hebt, ik ken dat hoor, overkomt mij ook regelmatig.
    Prachtig al die vlinders bij elkaar! Zo mooi op de foto gezet ook.
    Fijn dat het muisje weer tot leven gewekt is.
    Hopelijk vinden de kijkers je huis zo mooi dat ze de vraagprijs bieden, dat is hier in de stad heel gewoon, soms bieden ze tegen elkaar op en krijg je er nog meer voor.
    Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig je Guute, en herkenbaar, toch twee stofjes bij elkaar. Het over komt mij ook steeds. Valt straks inderdaad niet meer op. Je bootjes worden mooi. Ik zag bij Else hoe klein ze in werkelijkheid zijn.
    Lief, dat muisje, hier worden ze ook dagelijks gevangen (en opgegeten) zie ze niet vaak levend.....

    BeantwoordenVerwijderen