dinsdag 18 februari 2020

Vanmorgen het bouwstof aan de kant geveegd, gezogen en gedweild.
En kon ik Guutes Antiek Quilt op de grond leggen.


Nu alleen nog de laatste rand.


Eén zijde is al klaar.


Afgelopen vrijdag met drie generaties naar de Handwerkbeurs in Zwolle geweest.
Dit ging er mee naar huis.

Een paar dagen terug leek het alsof de winter toch nog zou komen.




Er lag zelfs een dun laagje ijs op de sloot.

Toen kwam storm Ciara.




Zeilmeisje en ik moesten natuurlijk even uitwaaien op de dijk en strand.

Ook werd er gewandeld in de omgeving.




In deze kolonie zwanen liepen er twee met een gele halsband om.
Vond het maar raar.
Maar 's avonds gaf het televisie programma Binnenste Buiten heel toevallig het antwoord.
Het is net als ringen, zo kan men zien waar de zwaan vandaan komt en hoe oud hij is.

Ook zag ik in een weiland bij Makkum deze groep zwarte vogels.




Na goed inzoomen zag ik dat het aalscholvers zijn.
Vreemd, je ziet ze eigenlijk nooit op het land, helemaal niet in zo'n grote groep.
Hoorde later dat ze met tientallen het water in Makkum leeg hebben gevist...

In een volgend blogje zal ik laten zien hoe het met het verbouwen van ons huis gaat.
De oude keuken is eruit en de nieuwe erin.
Als ik het zo opschrijf lijkt het iets simpels maar dat was in het echt wel anders...

6 opmerkingen:

  1. Nee, een nieuwe keuken zetten is zeker geen kattenpis :-)
    Alles moet leeg en dan het stof! Maar ja, het wordt beter moet je maar denken en vast ook mooier.
    Je quilt ziet er prachtig uit. De twee randen die er nog aan moeten liggen lekker in het stof, maar die klop je vast wel uit.
    Zoveel aalscholvers heb ik ook nog nooit bij elkaar gezien.
    Hier in het park zitten er ook meestal 3 stuks. Altijd bovenin een boom en heel soms even in het water om een visje te verschalken. Zoveel tegelijk eten heel wat vis weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aalscholvers op het land, dat heb ik ook nog nooit zo gezien. Ze zaten vast lekker uit te buiken met z'n allen na dat overvloedige maal.
    Een nieuwe keuken, dat is inderdaad een klus, al dat stof inderdaad. Je blijft het vinden, wekenlang. Je Antieke wordt mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je weer een prachtige quilt gemaakt en wat een werk. Daar zou bij mij van tevoren al de moed voor in de schoenen zakken. En heerlijke buiten foto's, je woont maar mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige quilt en wat een schitterende foto's!!!
    Dikke complimenten...
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het quilt is prachtig. Gezellig naar de handwerkbeurs, en leuke inkopen gedaan.
    Mooie foto's Zo herkenbaar allemaal
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent met de Guutte bijna net zo ver als ik.
    Hij word erg mooi die van jou zeg...................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen