maandag 16 november 2020

Op tijd voor kerst...

Vorig jaar aan deze quilt begonnen. 

Top was klaar en kwam op de stapel te liggen. 

Eerst maar eens afgemaakt,  want over 40 dagen is het kerst. 


Nu alleen nog twee latten zoeken voor in de tunnels aan de achterkant, zodat hij mooi recht blijft hangen


Mijn strikjes zijn nu zover. 
Daar blijft het ook bij, want de stofjes zijn op. 
Mag op de stapel, zie wel wat het ooit word. 

In de tuin lijkt het nog lang geen herfst/winter. 



De rozen staan nog mooi in bloei. 

De verschillende vogels denken er anders over. 
Duizenden ganzen nemen weer bezit van de weilanden. 




En deze vogels herkennen we niet,  maar ze waren met een groep. 
Rusten lekker uit en aten wat. 



Ook de zwanen zitten weer dicht bij elkaar in een weiland. 
Blijf elke keer even staan als ik ze zie vliegen en landen. 



Deze roofvogel bleef mooi zitten voor de foto. 
Is geringd. 


Het wordt alweer vroeg donker en ook konden we gerergeld van mooie zonsondergangen genieten. 



Gisteren was het echt herfstweer.
Natuurlijk even naar het strand van Makkum. 
Daar vlogen de mannen en vrouwen met hun kites door de lucht. 


Wat is dat toch mooi om te zien. 

Ik kijk naar buiten en zie de specht weer bij de pinda's. 

Je blijft kijken, maar ik moet nu toch echt in huis aan de gang... 

6 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's weer. Wat een hoop vogels zijn er toch te zien bij jou.
    Wat fijn dat je leuke kerstquilt op tijd af is. Hij lag op de stapel schrijf je. Nu ben ik natuurlijk heel benieuwd hoe groot die stapel is :-)
    Rozen kunnen zo fijn lang doorbloeien hè? Lekker nog even genieten (natuurlijk pas als de plichten thuis gedaan zijn haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is je kerstquilt mooi geworden !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Marguerite,
    Ik denk, dat de groep onbekende vogels, kramsvogels zijn; die zie je in deze periode veel in grote groepen.
    groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een enige kerstquilt heb je gemaakt. Fijn dat hij af is.
    En het strikjesquiltje wordt ook leuk.
    Verder veel mooie foto’s die je buiten maakte.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je kerst quilt is leuk geworden. Kan je de komende werken Fijn van genieten. Het was weer genieten buiten van alle vogels zie ik,er vliegt heel wat rond.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie kerstquilt Marguerite, die mag zeker een mooi platsje de komende tijd. Je strikjes hebben mooie zachte kleurtjes. Gave foto's, lijkt me heerlijk om zo landelijk te wonen.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen