dinsdag 16 november 2021

Wat is wijsheid...

Gisteren is de quiltweek begonnen.


Naaimachine en bakken met lapjes stonden klaar. 


Verschillende blokjes waren voorbereid. 


Twee quilts hadden gauw nog een label gekregen. 
Waren ze echt helemaal af voordat ze in de show en tell te zien waren. 



Het schort voor de ruilswap lag klaar om ingepakt te worden. 


Ook de cadeautjes voor de dames die de organisatie op zich hadden genomen waren op tijd af. 

En toen kwam vrijdagavond het duo Rutte en de Jonge met hun persconferentie en de maatregelen. 
De twijfel sloeg toe. 
Kan het wel? 
Mag het niet? 
Met pijn in mijn hart de keuze gemaakt om niet te gaan. 
Een zware en moeilijke beslissing. 

Maandenlang zie ik bijna niemand en kom ook nergens. 
Om dan in een huisje te gaan zitten met voor mij vooral onbekende dames.
Allemaal gevaccineerd en vooraf thuis getest dat wel. 
Het voelde niet goed. 
Daarom zit ik nu thuis. 
Hoop dat de dames die wel gegaan zijn heel veel plezier hebben deze week. 
En voor de organisatie, ik vind het zo sneu voor jullie. 
Het leek me zo leuk een weekje verwend te worden en niks te moeten alles mag. 
Zo jammer,  misschien een volgende keer. 


De bak met voorbereide blokjes staat nu gewoon thuis op tafel. 
De eerste steekjes zijn ook al gezet. 


Inplaats van zelf verwend te worden,  verwen ik nu maar de vogeltjes...

11 opmerkingen:

  1. Ohhhh, wat jammer zeg! Maar gaat die week dan wel gewoon door !? Je kan toch nooit die anderhalve meter garanderen in huisjes met een 20 onbekende mensen, of zie ik het nou verkeerd? Ik vind het heel verstandig van je, en eerlijk gezegd wonderlijk dat de organisatie niet wijzer was.....Jammer voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt helemaal gelijk moeilijk maar als je voor jezelf kiest is het goed. Jij doet er zelf alles aan om gezond te blijven. Goed gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Groot gelijk hoor, zeker als het niet goed aanvoelt voor jou. Ik testte 3 weken geleden positief en ik zou niet weten van wie ik het heb gekregen. Ik ging alleen naar long fysio en quiltmiddag met 4 andere dames en af en toe naar de winkel, steeds goed opgelet en toch besmet geraakt.
    straks terug naar huisarts want ik ga eerder achteruit dan vooruit. Dus al met al een wijs besluit van je, want je ziet meestal gewoon niet wie positief is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat vreselijk om te lezen dat het nog steeds niet beter met je gaat. Ik was al zo bang voor je, omdat je al een tijd niets op Facebook had gezet. Het gemene van dit virus is ook dat je het niet ziet. Heel veel beterschap en hopelijk gaat het gauw weer beter met je

      Verwijderen
  4. Wat een moeilijk besluit heb je genomen. Maar ik begrijp het heel goed. Nu maar thuis aan de slag en wie weet volgend jaar

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een moeilijke beslissing g moest je nemen, maar je hebt groot gelijk. In deze tijd moeten we gewoon goed opletten. Hopelijk neem je wel de tijd om veel steekjes te zetten, want je werkjes liggen klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oeps... wat triest dit besluit. Kan me er best iets bij voorstellen dat je het hebt genomen, maar eerlijk gezegd zou ik denk ik toch wel gegaan zijn.
    Als Rutte een paar dagen later op t.v. zijn verhaal had gehouden was je wel gewoon gegaan.
    Hopelijk komen alle andere dames weer gezond thuis en kan je misschien genieten van hun verhalen over hoe het was.
    Veel plezier met je blokjes die je nu thuis gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed besluit, hoe moeilijk het ook was.
    Misschien thuis verder gaan met 1 quiltvriendin.!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier hetzelfde, wij zouden volgende week een midweek gaan.
    Maar ook ik heb besloten om niet te gaan, alhoewel daar ook nog een andere oorzaak bijkwam.
    Toch heb ik er een goed gevoel over om de knoop te hebben doorgehakt. Het voelt gewoon niet goed. Ik maak het thuis gezelllig met quiltwerkjes, lekker eten.
    Het is gewoon niet anders, het belangrijkste is dat je voor jezelf de juiste beslissing hebt genomen.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het was zeker jammer dat je niet kon gaan, maar zeker een wijs besluit.
    Je weet vorig jaar na de kerst hadden wij Corona , mijn man heel ziek geweest, en wens het niemand toe.
    Mooi werk heb je gemaakt, ook het schort en de cadeautjes.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi schort heb je gemaakt Marguerite! Ik begrijp je dilemma goed en Ik denk dat je in dit geval altijd je gevoel moet volgen al vonden we het allemaal jammer dat je er niet bij was.

    BeantwoordenVerwijderen