zaterdag 20 november 2021

Niet stil gezeten...

Ik zou afgelopen week een weekje in een huisje zitten met andere quiltsters. 

In mijn vorige blogje heb ik uitgelegd waarom ik thuis was. 

Had heel veel voorbereid dus kon aan de keukentafel lekker veel steekjes zetten. 

Twee cirkels van de Porcelaine de chiffons gemaakt. 



Twee blokjes en een driehoek van de Love & Hope Sampler Quilt. 




Ondertussen genieten van de vogels in de tuin. 


Roodborstje is weer aanwezig. 


De specht heeft de pinda's in de achtertuin ontdekt. 


De spreeuwen smullen van de vogeltaart. 
Maar wat zijn er een hoop vogels met een gebrek. 


Deze spreeuw mist zijn linker voet. 


En deze zijn rechter. 

Ondertussen werd ik door de dames van de quiltweek op de hoogte gehouden. 
Van de workshop die ze gemaakt hebben,  ga ik zeker ook eens maken. 
Van het lekkers wat ze aten. 
Zij hebben het geproefd en ik weet wat er in zat. 
En dan foto's van alle mooie schorten die de dames gemaakt hadden. 
Zo was ik er toch een beetje bij. 
Echt zo lief,  bedankt. 

En nu staat er een doos met bollen garen klaar. 

Er mogen weer sokken gebreid worden als cadeautje. 

De ontvanger kan niet tegen wol dus deze worden van acryl. 

Spannend maar het komt vast goed... 

4 opmerkingen:

  1. Zo jammer dat je er niet bij kon zijn verleden week. Lief dat je er door de anderen toch bij betrokken werd met mooie beelden.
    Ze hadden je natuurlijk wel een pakje met al het lekkers moeten opsturen haha!
    Maar waarschijnlijk heb je nu wel meer steekjes gedaan aan je mooie blokken.
    Als je bij elkaar bent wordt er nu eenmaal veel gepraat, maar dat is juist ook weer zo gezellig.
    Zielig die twee spreeuwen met maar 1,5 pootje.
    Maar ze redden zich vast wel, vooral als je er mee geboren bent weet je niet anders.
    Ze genieten van het lekkers bij jou, dus dat komt helemaal goed deze (strenge) winter.
    Ik had hier een tijdlang een Turkse tortel met 1,5 pootje. Al een half jaar niet meer gezien... :-(
    Mooi kleurtjes acryl, dat worden vast hele mooie sokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Groot gelijk vind ik dat je niet bent gegaan Marguerite. Natuurlijk een moeilijke beslissing en zeker niet leuk maar wel veiliger. Groot gelijk om lekker thuis een quilt week te houden en te genieten van je kameraadjes buiten.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hopelijk heb je op afstand toch een beetje meegenoten, er komt een pakje van ons naar je toe deze week, als kleine pleister op de wond......

    BeantwoordenVerwijderen