donderdag 9 januari 2014

Komt het nog goed...

...
Krijgen we dan toch nog een 'echte' winter?
In het weekend gaan de temperaturen omlaag.


De schaatsen zijn al uit het vet. Chocolademelk kan gemaakt worden.
Het meisje op mijn borduurwerkje heeft haar schaatsen al gepakt. Ze moet het alleen nog zonder voeten doen. Vanavond gauw weer verder borduren.


...
Met mijn olijfboompjes?
Ben van de week vreselijk dom geweest.
Toen ik binnen mijn ramen ging zemen zag ik dat de olijfjes luizen hadden.
Ze in de bijkeuken gezet en ze bespoten met anti luizenspray.
Ten minste dat dacht ik. Na veel geklaag over stank in de bijkeuken van beide meiden.
Toch maar even op de spuitfles gekeken.
Was het om onkruid te bestrijden.
Beide planten meteen een flinke douche gegeven.
Hoop dat de luizen niet kunnen lezen en dat ze dood gaan en niet mijn planten.

...
Met de slaapkamer van jongste dochter?
Dat weet ik wel zeker.



Het timmer- en zaagwerk is klaar en nu is het schilderwerk aan de beurt. Het hout is geverfd in hoogglans lak Ral 9001.


De muren waren lichtblauw en worden nu Hampton blue en Denim blue. Muurverf van le noir & blanc van de Karwei. Dit zijn proefpotjes om te kijken hoe het er op de muur uit ziet.
Geef toe ik ben ook nieuwsgierig. Ga meteen aan de slag.


Op deze muur zit Hampton blue.


En op dit vlak zit Denim blue.
Nu wachten op jongste of zij de kleur ook mooi vind...

16 opmerkingen:

  1. Wat ben je weer heerlijk bezig Marguerite en ik hoop dat de olijfboompjes in leven blijven oeps ...
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij wachten ook met ongeduld op de winter ! Zin in Koek en Zopie op het ijs !
    Je borduurtje is heel toepasselijk. Je olijfjes zullen iets minder blij met je zijn, hoop dat de luizen van schrik zijn verdwenen.
    En je proefstukjes zijn ook goed gelukt. Nu maar hopen dat je dochter er ook blij mee is.

    Groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeps, hopen dat de boompjes het overleven. Ik ben niet zo dol op de kou, dus van mij mag het deze temperatuur blijven. Maar als alle mensen blij worden van kou mag het wel even. We wachten rustig af. De kamer wordt leuk, mooie kleuren.
    Liefs Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als onze Zweedse kou afzakt kunnen de schaatsen wel onder in NL :-).
    Ik hoop dat je snel genoeg was met de douche voor de olijfboompjes, zou zonde zijn!
    Ben heel benieuwd naar eindresultaat kamer, blauw is helemaal mijn kleur, dus ik denk dat het heel mooi wordt.
    Groetjes, Gon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat wordt die kamer leuk joh! Lekker fris in blauw en wit. Weet je dat je luizen op planten ook kunt uitroeien door een een spray (i de plantenspuit) gemaakt van water, flinke scheut (echte) groene zeep en flinke scheut spiritus....deed mijn moeder altijd en ik als het nodig is ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oepssss hoop dat je boompjes gered zijn en ben heeeeel benieuwd naar je borduurwerk...en wat een gave kamer wordt, ben namelijk gek op blauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Veel plezier met het schaatsen. Hoewel ik vrees dat het deze winter enkel indoor zal zijn.
    De kamer ziet er super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook bij ons hier in Noorwegen gaat het vanaf morgen vriezen!! Eindelijk krijgen we winterse temperaturen en die krijgen jullie hoop ik ook!
    Hoop voor je dat de boompjes het overleven! Wat een prachtige kamer wordt het, mooie kleuren! Borduur ze vanavond!
    Groetjes Richt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoop dat het met de olijf goed gaat en blauw dat komt wel weer goed.
    Veel winterplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou ik vind het wel stoere kleuren hoor!
    En succes met de boompjes.............
    Grtjssssssssssss

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke kamer hebben jullie gemaakt!
    Zelf vind ik het lichtere blauw het mooist, dus ik ben benieuwd wat het straks gaat worden.
    Je olijfboompjes....... het zal een echt wonder zijn als die blijven leven.
    Met dat spul duurt het ongeveer 2 weken voordat je "resultaat" ziet.
    Dus even geduld hoe ze er over twee weken bij staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. beterschap voor je olijfjes!! prachtige blauwe kleuren, het lijkt de zee wel :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wat vervelend voor je olijfjes, mooie kleuren voor de kamer!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oeps leven de boompjes nog!! Ik hoop het wel voor je want ze zijn er schattig.
    Dat ziet er erg professioneel / geweldig mooi uit wat je aan het doen bent op je dochter haar kamer.
    Petje af.
    Gr. Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haha moet wel lachen om je boompjes hoor. Ik hoop dat ze binnenkort nog leven.
    Zo heb ik ook meerdere malen van alles in mijn haar of op mijn huid gehad waarvan ik dacht dat het iets anders was, ja als ik even goed had gekeken?
    Zo dus aan het klussen in je dochters kamer, het wordt vast erg mooi, succes ermee.
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen